www.solon-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Субота, 20 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Солонянський район >> ЕКОНОМІКА
Розвиток державно-приватного партнерства
Версія для друку Написати листа
Розвиток державно-приватного партнерства, як механізм активації інвестиційної діяльності у Солонянському районі

Державно-приватне партнерство є перспективним та ефективним інструментом економічного і соціального розвитку на регіональному та місцевому рівні, засобом залучення коштів у проекти, де державні та місцеві органи влади намагаються зберегти контроль та налагодити співпрацю з інвесторами. Під час такого співробітництва між державою і суб’єктами господарювання досягаються кращі техніко-економічні показники та результати господарювання, ефективніше використовуються державні ресурси і комунальне майно
Правовими засадами державно-приватного партнерства в нашій країні є Конституція України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України від 1 липня 2010 року № 2404-VІ “Про державно-приватне партнерство”.
ДПП застосовується у наступних сферах:
пошук, розвідка родовищ корисних копалин та їх видобування;
виробництво, транспортування і постачання тепла та розподіл і постачання природного газу;
будівництво та/або експлуатація автострад, доріг, залізниць, злітно-посадкових смуг на аеродромах, мостів, шляхових естакад, тунелів і метрополітенів, морських і річкових портів та їх інфраструктури;
машинобудування;
збір, очищення та розподілення води;
охорона здоров’я;
туризм, відпочинок, рекреація, культура та спорт;
обробка відходів;
 виробництво, розподілення та постачання електричної енергії;
 управління нерухомістю.
ДПП прийнято здійснювати у таких формах:
договір про концесію;
договір про спільну діяльність;
інші договори.
Об’єкти ДПП – об’єкти, що перебувають у державній або комунальній власності:
існуючі, зокрема, відтворювані (шляхом реконструкції, модернізації, технічного переоснащення) об’єкти, у тому числі ділянки надр;
створювані чи придбані об’єкти.
Джерелами фінансування ДПП можуть бути:
фінансові ресурси приватного партнера;
фінансові ресурси, запозичені в установленому порядку;
кошти державного та місцевих бюджетів;
інші джерела, не заборонені законодавством.
Прикладом використання механізму ДПП у Дніпропетровській області є енергоефективні демонстраційні проекти теплової санації бюджетних будівель. Для проведення теплової санації обрано дві середні школи - №122 в Самарському районі та №53 у Бабушкінському районі, та дитяча дошкільна установа №299 у Ленінському районі.
Загальна вартість робіт розробки та реалізації технології на цих трьох об’єктах складає 7,95 млн. грн. Фінансування забезпечується партнерами за такою схемою:
- місцевий бюджет– 3,15 млн. грн.;
- компанія«ДТЭК» – 2,8 млн. грн.;
- ПроектUSAID – 2 млн. грн.
Після проведення проектних робіт та державної експертизи на обраних об’єктах були реконструйовані інженерні мережі, встановлені вузли регулювання теплового потоку, утеплені фасади та замінені вікна. Результатом впровадження пілотних проектів стало зниження енергоспоживання на 35-40 % та поліпшення умов перебування дітей і персона-лу в будівлях.
На сьогодні у Солонянському районі елементи механізму ДПП успішно застосовує Сурсько-Михайлівська та Олександропільська сільські ради, які надають в оренду місцевим підприємцям вільні частини приміщень. Вигодами сільської ради від такого партнерства є якісне торгівельне обслуговування населення, участь у ремонті приміщення, та благоустрій прилеглої території, спонсорська допомога при проведенні масових заходів, а також зменшення безробіття на селі, за рахунок створених робочих місць.
Забезпечення громадян якісними комунальними послугами, будівництво нової та модернізація існуючої інфраструктури – це чи не найважливіші завдання, що стоять перед органами місцевого самоврядування. Проте їх вирішення дедалі стає надзвичайно важким, зважаючи на застарілі технології та техніку, брак бюджетного фінансування.
Солонянська райдержадміністрація звертається до місцевих органів влади з проханням звернути увагу на механізм залучення приватного інвестиційного капіталу для поліпшення якості комунальних послуг, утримання та будівництва об’єктів інфраструктури району, незалежно від того, чи вона є домогосподарствами, суб’єктами підприємницької діяльності, державними відомствами або будь-якими іншими учасниками економічної діяльності

Головний спеціаліст відділу економічного
розвитку і торгівлі райдержадміністрації В.О. СУСЛИК
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор